Serwis ogumienia. Jak powinno to wyglądać?

Wymiana opon przed sezonem zimowym albo zaraz po jego zakończeniu to jedna z podstawowych czynności, o jakich powinien pamiętać kierowca. W końcu to od ich sprawności zależy w dużej mierze bezpieczeństwo kierującego, pasażerów, ale również innych uczestników ruchu drogowego. Właściciel pojazdu powinien zdecydować nie tylko kiedy wymieni ogumienie. Kluczowym jest wybór odpowiedniego warsztatu, gdzie praca taka zostanie wykonana. Dlatego warto wiedzieć, jak powinien wyglądać profesjonalny serwis ogumienia i na co zwrócić uwagę podczas wymiany opon?

Podstawowa zasada w wyborze warsztatu do serwisu ogumienia

Opony to jednej z najistotniejszych elementów w pojeździe. Dlatego serwis ogumienia powinien być przeprowadzony w odpowiednim warsztacie, posiadającym odpowiednie narzędzia do naprawy ogumienia oraz personel posiadający kwalifikacje do tego typu prac. Należy pamiętać, że wymiana opon to też szereg innych czynności, które trzeba wykonać, by usługa została zaliczona do sfinalizowanych.

Warsztat wulkanizacyjny tak jak to już zostało wspomniane, powinien posiadać odpowiednie wyposażenie. Ponadto warto zwrócić uwagę, czy pracownicy mają doświadczenie w tego typu pracach. Jako osoby obcujące z branżą motoryzacyjną, personel powinien posiadać również wiedzę na temat aktualnych trendów czy dostępnych technologii. Jednak jak to zweryfikować? Wszak na pierwszy rzut oka trudno odróżnić profesjonalny warsztat od innych.

Jeśli serwis ogumienia ma zostać przeprowadzony w znanej właścicielowi pojazdu okolicy, należy zwrócić uwagę przede wszystkim na to, czy warsztat zajmuje się wulkanizacją przez cały rok czy tylko sezonowo. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że miejsca, gdzie wymianę opon można przeprowadzić tylko dwa razy do roku, będą użytkowały niskiej jakości sprzęt. Inwestycja w profesjonalne urządzenia wulkanizacyjne musi się zwrócić. Taki proces będzie zdecydowanie dłuższy w przypadku warsztatów zajmujących się tego typu usługami tylko okazjonalnie. Dlatego też sezonowi wulkanizatorzy – o ile zdecydują się na zakup – będą wybierać maszyny tańsze, a co za tym idzie również gorsze jakościowo.

Wiedza pracowników warsztatów wulkanizacyjnych

Branża motoryzacyjna jest bardzo duża i trudno się dziwić, że coraz więcej firm chce mieć w niej swój udział. Na rynku wciąż przybywa warsztatów oferujących różne usługi, również te wulkanizacyjne. Warto jednak pamiętać, że serwis ogumienia powinien zostać przeprowadzony w sposób profesjonalny przez odpowiednio wykwalifikowany personel. Jak rozpoznać, czy pracownik zna się na swojej pracy?

Prócz umiejętności ściągnięcia i założenia opony, odpowiedniego dokręcenia kół warto zwrócić uwagę, czy pracownicy:

  • stosują smar do stopek opony;
  • wymieniają wentyle (powinny być wymieniane raz do roku);
  • właściwie przechowują opony w warsztacie – opony nie mogą mieć długotrwałego kontaktu z ziemią, słońcem czy wilgocią oraz chemikaliami czy olejami, ani być składowane w pozycji poziomej (powoduje to ich odkształcenie);
  • odpowiednio montują opony kierunkowe i z asymetrycznym bieżnikiem;
  • wymieniają opony zimowe na letnie pamiętając o ich rotowaniu;
  • oczyszczają felgi z korozji – brak usunięcia ognisk korozji może być powodem późniejszych wibracji kół;
  • montują certyfikowane opony oraz felgi;
  • wykonują geometrię zawieszenia przy każdej wymianie opon na nowe.

To tylko niektóre z czynności pracowników, które można zaobserwować w czasie wizyty u wulkanizatora. Planując serwis ogumienia warto zwrócić na nie uwagę. Z pewnością powiedzą dużo o taki warsztacie.

Wizyta u wulkanizatora – jak przebiega?

Przed wizytą u wulkanizatora warto dowiedzieć się jakie czynności zostaną przeprowadzone w czasie serwisu ogumienia.

  1. Umówienie wizyty;
  2. Podczas montażu nowych opon albo felg, pracownicy sprawdzają czy są kompatybilne z pojazdem;
  3. Sprawdzenie stanu ogumienia oraz felg przed ich montażem – wykrycie uszkodzeń powinno być dyskwalifikujące do montażu;
  4. Sprawdzenie opon ściąganych – uszkodzenie np. bieżnika będzie sygnalizowało konieczność ustawienia geometrii zawieszenia;
  5. Oczyszczenie felg;
  6. Obręcze oraz stopki opony posmarowane smarem;
  7. Montaż nowych wentyli;
  8. Wyważanie opon;
  9. Rotowanie opon;
  10. Śruby kół dokręcane ręcznie, a następnie kluczem dynanometrycznym;
  11. Programowanie systemu TPMS (jeśli jest);
  12. Wykonanie geometrii (jeśli zamontowane zostały nowe felgi lub opony).

Domowy warsztat w domu – wyposażenie garażu.

Czy możemy drobne naprawy wykonać w przydomowym garażu? Oczywiście , że tak ale jest nam do tego potrzebne odpowiednie narzędzia oraz materiały wulkanizacyjne. Takie narzędzia oraz produkty dla wulkanizację możemy zakupić w sklepie internetowym lub stacjonarnym w firmie Bogusz w Bielsko-Biała.

Podstawowa wiedza na temat przebiegu prac w warsztacie wulkanizacyjnym pomoże w wyborze specjalisty. Natomiast porównanie oferty profesjonalnych urządzeń wulkanizacyjnych dostępnych na www.bogusz-bls.pl z tymi dostępnymi u wulkanizatora sprawi czy mamy do czynienia z urządzeniami wysokiej jakości.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

jedenaście + osiem =