Od czego zależy cena aplikacji mobilnej i ile kosztuje?

Od czego zależy cena aplikacji mobilnej oraz to ile ona kosztuje to jedne z najczęściej zadawanych pytań, które pojawią się zaraz po wymyśleniu swojego pierwszego projektu aplikacji mobilnej.

Od czego zależy cena aplikacji mobilnej oraz to ile ona kosztuje to jedne z najczęściej zadawanych pytań, które pojawią się zaraz po wymyśleniu swojego pierwszego projektu aplikacji mobilnej.

W 2022 roku, aplikacje mobilne już nie tylko służą nam jako pewny rodzaj gadżetu, ale coraz częściej są one trzonem biznesów lub wspierają go w nieoceniony sposób.

Aby jednak czerpać korzyści ze stworzenia oraz posiadania takiej aplikacji na początku trzeba ponieść koszty jej uruchomienia.

A więc – ile kosztuje stworzenie aplikacji mobilnej?

Na to pytanie, jak się pewnie spodziewaliście nie jesteśmy w stanie jednoznacznie odpowiedzieć, ponieważ na koszt aplikacji mobilnej składają się takie rzeczy jak:

  • Technologia w jakiej będzie napisana
  • Złożoność aplikacji czyli w uproszczeniu – mnogość funkcji, które będzie posiadać aplikacja
  • Ilość elementów wizualnych, które będzie trzeba stworzyć
  • Wielkość zespołu developerów oraz czas potrzebny do stworzenia aplikacji

Złożoność:

Ilość potrzebnych funkcji aby aplikacja pełniła rolę do której została stworzona ma największy wpływ na finalny koszt oraz czas realizacji.

Łatwo można sobie wyobrazić, że napisanie prostego kalkulatora bądź budzika będzie tańsze i mniej czasochłonne niż np. aplikacja, która pozwoli zlokalizować na mapie naszego pupila oraz sprawdzić jego stan zdrowia w czasie rzeczywistym.

Drugą rzeczą, która ma największy wpływ na wycenę aplikacji jest wybór platformy na którą chcemy ją stworzyć.

W 2022 wyróżniamy dwie wiodące platformy, którymi są Android oraz iOS. W tym kontekście możemy wybrać jedną z trzech opcji:

  • stworzyć dwie natywne aplikacje mobilne – po jednej dla każdego systemu (albo obie na raz albo najpierw jedną a za jakiś czas drugą) 
  • stworzyć tzw. aplikację cross-platformową – czyli obsługującą oba systemy 
  • stworzyć tzw. aplikację hybrydową – czyli działającą na różnego rodzaju platformach mobilnych i webowych.

Warto aby zastanowić się nad wyborem odpowiedniej opcji, ponieważ przekłada się to nie tylko na koszty samego stworzenia aplikacji, ale też na późniejsze działanie co przekłada się również na komfort użytkowania aplikacji przez odbiorców i finalną jej ocenę.

Dokładne omówienie składowych wpływających na cene aplikacji mobilnych znajdziesz na stronie: https://gsd.pl/blog/aplikacja-mobilna/mobileapp

Napisane w kategorii Firma

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

14 + dwanaście =