Na światowym rynku przeglądarek Google bez wątpienia dominuje z imponującym wynikiem 80% udziału. Potwierdzeniem tego jest fakt, że każdego dnia internauci wpisują blisko 3,5 miliarda haseł dziennie. Takie wyniki wyszukiwania pokazują potencjał, który można wykorzystać w celach marketingowych. Pomoże nam w tym Google Ads, a jedną z opcji jest możliwość dodania formularza kontaktowego. W tym artykule dowiesz się jak wygenerowane kontakty eksportować do systemu CRM.
Google Ads a formularz kontaktowy
Zapewne każdy, kto miał okazję korzystać z wyszukiwarki Google natrafił na wynik z oznaczeniem „Reklama”. Dotyczy to zarówno produktów wyświetlających się w formie sieci reklamowej, jak i najwyżej pozycjonowanych wyników wyszukiwania czy pinezek na mapie Google. Taka sytuacja pokazuje dwie prawdy: z jednej strony algorytmy Google trafnie dobierają odpowiedzi do zadanego zapytania, z drugiej zaś przedsiębiorca otrzymuje dostęp do ogromnej bazy potencjalnych klientów. Co więcej, całkiem spora część wyników może pozyskać gorące i ciepłe leady.
Aby jednak tak się stało, trzeba dać potencjalnemu klientowi szansę na pozostawienie danych kontaktowych. Można to zrobić przy pomocy narzędzia Google Ads, a dokładniej – rozszerzenia w postaci formularzu kontaktowego. Jeśli wcześniej nie korzystałeś z Google Ads, będziesz musiał skonfigurować swoje konto do tworzenia reklam. Do tego potrzebujesz konta Google oraz utworzonej wizytówki firmy. Zarówno stworzenie wizytówki, jak i konfiguracja konta zajmie Ci nie więcej niż 15 minut, a na każdym kroku pojawią się podpowiedzi.
Jak utworzyć formularz kontaktowy w Google Ads?
Gdy mamy już skonfigurowane konto, należy utworzyć nową kampanię marketingową. Na początku, określając jej cel, konieczny jest wybór opcji „Potencjalni klienci” – tylko ta opcja pozwoli nam dodać formularz kontaktowy w dalszym etapie tworzenia kampanii. W kolejnym kroku określamy typ kampanii – po kliknięciu „Sieć wyszukiwania” pojawi się wybór sposobu osiągnięcia celu – klikamy „Przesłanie formularza kontaktowego”. Następnie zostaniemy przeniesieni do menu tworzenia reklamy – tworzymy opisy, konfigurujemy zasięg reklamy oraz ustalamy budżet.
Powyższe kroki stworzyły szkielet kampanii marketingowej, który tak naprawdę może być samodzielną reklamą. Nam jednak zależy na dodaniu funkcjonalności w postaci formularza kontaktowego, a zatem podejmujemy dalsze działania. W menu głównym wyświetlanym po lewej stronie pojawi się opcja „Reklamy i rozszerzenia”. Rozwijamy ją, klikamy w „Rozszerzenia” i wybieramy kampanię, do której chcemy utworzyć formularz kontaktowy. Google Ads przeniesie nas do menu tworzenia formularza kontaktowego. Tam będziemy mogli wybrać pytania, które zadamy w formularzu – Google Ads sam zaproponuje najczęstsze pytania ogólne i branżowe. Istnieje jednak możliwość, aby samodzielnie wpisać pytania, na które użytkownik udzieli krótkiej odpowiedzi.
Co jeszcze warto wiedzieć o formularzu kontaktowym w Google Ads?
Tworząc formularz kontaktowy w Google Ads, należy pamiętać o stworzeniu polityki prywatności z zewnętrznym adresem, najlepiej na własnej stronie www. Dlaczego? Ponieważ Google Ads – w przeciwieństwie do Facebook Ads – będzie wymagać od nas przedstawienia takiej klauzuli osobie wypełniającej formularz. Po zaakceptowaniu wprowadzonych zmian, kampania reklamowa zostanie wzbogacona o gotowy do uzupełnienia formularz kontaktowy. Wyniki w prosty sposób odczytasz w swoim profilu Google Ads, jak również z łatwością wyeksportujesz do CRM-u. Jednym z wiodących narzędzi CRM oferujących taką funkcjonalność jest polecany przez nas SalesWizard, o czym więcej przeczytasz na blogu firmowym tego narzędzia.