XXI wiek to czas tabloidyzacji przekazu, w którym podstawą porozumiewania się są krótkie i atrakcyjne informacje tekstowe, memy, rolki lub grafiki wykorzystujące fotografie. Często mówimy, że coś jest „przegadane”. Film, kampania wyborcza, powieść. Zauważmy że, rzetelne, oparte na wieloletnich badaniach publikacje są stawiane na jednej szali z rolką, memem, czy sloganem kpiącym z nauki. Odbiorca przekazu nie jest skłonny do poświęcenia swojego czasu na analizy argumentów przedstawionych w pracach naukowych, prelekcjach, czy wykładzie. Przy dłuższym przekazie wyłącza się u niego przyswajalność informacji i woli przyjąć optykę kreowaną poprzez krótkie, nienachalne, ale trafiające do niego hasła. Ich sentencją może być trafnie skonstruowany slogan, czy przekaz graficzny. To samo dotyczy reklamy. Żeby skutecznie dotrzeć do odbiorcy reklama musi być krótka i prosta w odbiorze.
XXI wiek to czas tabloidyzacji przekazu, w którym podstawą porozumiewania się są krótkie i atrakcyjne informacje tekstowe, memy, rolki lub grafiki wykorzystujące fotografie. Często mówimy, że coś jest „przegadane”. Film, kampania wyborcza, powieść. Zauważmy że, rzetelne, oparte na wieloletnich badaniach publikacje są stawiane na jednej szali z rolką, memem, czy sloganem kpiącym z nauki. Odbiorca przekazu nie jest skłonny do poświęcenia swojego czasu na analizy argumentów przedstawionych w pracach naukowych, prelekcjach, czy wykładzie. Przy dłuższym przekazie wyłącza się u niego przyswajalność informacji i woli przyjąć optykę kreowaną poprzez krótkie, nienachalne, ale trafiające do niego hasła. Ich sentencją może być trafnie skonstruowany slogan, czy przekaz graficzny. To samo dotyczy reklamy. Żeby skutecznie dotrzeć do odbiorcy reklama musi być krótka i prosta w odbiorze.
Malowanie obrazów
Fotografia to sztuka malowania obrazów przy pomocy aparatu fotograficznego. Trzeba przy tym zaznaczyć, że artysta malarz na stworzenie swojego dzieła ma więcej czasu. Mogą to być miesiące, a nawet lata. Fotograf nie ma tyle czasu. To powoduje, że zawód ten wymaga wysokiego profesjonalizmu, a jego artyzm jest nie do przecenienia.
A jak się ma do tego fotografia produktowa?
Fotografia packshot
W fotografii produktowej istnieje podział na fotografię packshot oraz still life photography. Zadaniem fotografii packshot jest wierne oddanie wyglądu towaru. Zilustrowanie jego parametrów. W tym rodzaju fotografii produktowej tło nie może rozpraszać uwagi odbiorcy. Tak wykonane zdjęcia są niezbędne w sklepach internetowych, katalogach, czy gazetkach promocyjnych.
Still life photography
Wymagającą kunsztu artystycznego jest z pewnością fotografia produktowa w zakresie still life photography. Jej celem jest wypromowanie marki, czy produktu poprzez zbudowanie relacji z osobą do której adresowany jest przekaz. Still life photography to przykład użycia reklamy kontekstowej w formie grafiki reklamowej. Ten rodzaj prezentacji, w tłumaczeniu „fotografia martwej natury” nawiązuje bezpośrednio do artystów-malarzy nadającym ilustrowanym przedmiotom duszę. Taką rolę powinny pełnić osoby zajmujące się fotografią produktową still life photography.
Fotografia produktowa w Fabryce Reklamy to jedna z usług oferowanych przez tę firmę https://fabrykareklamy.pro/fotografia-produktowa/. Dotyczy to zarówno prac packshot jak i still life photography. To firma z dużym doświadczeniem, dobrze znana w branży reklamowej.