Fotowoltaika pomaga obniżyć rachunki za energię, a w porównaniu do tradycyjnych metod ogrzewania jest też bardziej przyjazna dla środowiska. Właściciele domów jednorodzinnych coraz częściej decydują się na to rozwiązanie, instalacje fotowoltaiczne pojawiają się także w nowoczesnych blokach wielorodzinnych. Czy dla firmy taka opcja również jest korzystna?
Co daje zainstalowanie fotowoltaiki w firmie?
Każdej firmie zależy na powiększaniu przychodów przy jednoczesnym obniżaniu kosztów prowadzenia działalności. Fotowoltaika przynosi bardzo duże oszczędności, bo według szacunków, dzięki dobrze zaprojektowanej instalacji można obniżyć koszty zużycia energii elektrycznej o kilkadziesiąt procent, a warto mieć na uwadze, że w przypadku firm obowiązują wyższe stawki za prąd. Inaczej mówiąc, oszczędności są jeszcze większe niż w przypadku osób prywatnych. Oczywiście zamontowanie fotowoltaiki wiąże się z niemałymi wydatkami, niemniej szybko się one zwracają właśnie dzięki znacząco niższym rachunkom.
Drugą korzyścią jest lepszy wizerunek firmy. Dzisiaj bardzo w cenie są rozwiązania ekologiczne, mające na celu ochronę środowiska naturalnego, a fotowoltaika bez wątpienia się do takich metod zalicza. Firma może dzięki temu zbudować wizerunek nowoczesnego, „zielonego” przedsiębiorstwa, co doceni wielu klientów i partnerów biznesowych. Można też właśnie w taki sposób dotrzeć do nowych kontrahentów, dla których społeczna odpowiedzialność biznesu jest wysoko na liście priorytetów.
W jakich firmach opłaca się inwestować w fotowoltaikę?
Każda firma korzysta z prądu i w jej interesie jest, aby za energię elektryczną płacić jak najmniej. Instalacje fotowoltaiczne są bezobsługowe, więc nie trzeba zatrudniać dodatkowego personelu, a nadwyżki wyprodukowanej energii można sprzedać do sieci. Wydajność instalacji, a co za tym idzie jej opłacalność, zależy jednak od projektu, dlatego wcześniej warto się umówić na konsultację, a przygotowanie instalacji zlecić wyspecjalizowanej firmie jak GSE.
Podczas audytu ocenia się warunki panujące na danym terenie, kształt obiektu, poziom zacienienia, a następnie zapotrzebowanie na energię elektryczną. To pozwoli przygotować projekt uwzględniający miejsce zamontowania paneli, kąt ich nachylenia, rodzaj systemu montażowego.